Tasmanian Sea Camping
TasmansSea3

Februar 2024

4 februar Flytur

Vi startade morgonen med at pakke og ordene huset så at Stine og familie kan flytte ind. Vi fik te med farfar og et stort farvel.

efter frokost kørde vi i lufthavn. Fly til Frankfurt til Singapore til Auckland. Vi startet kl 18 søndag og landet kl 9 TIRSDAG.

5 februar Ingen færge!

Hjemmefra hade vi kigget på færge til sydøen og der var menge. Nu var der ingen ledige pladser. Efter en langsomtur til Frankfurt hvor vi troede at vi ikke ville komme til sydøen så var der pludslig én billet - til os.

Så kunne vi slappe af resten af turen.

6 februar sol og varme

Alt gik fint med turen og vi havde vasket alt outdoor udstyr grundigt. Dog havde vi ikke gennemskuet at Rasmus' jonglerbolder har hvedekerner. De fik han aflevere med lovning på at få nye når vi kom hjem.

Det var nationaldag og meget stille i byen. Dejligt for os da vi havde en stor ny bil og man kører på venstre side. Hotel var skønt med altan, 2 soveværelser, 2 bad og køkken-stue.

Vi gik tur i Auckland for at føle byen, og få lite luft og strækket på benen.

Vinter og sne i Danmark

Hjemme sne og koldt

Auckland 27 grader og stark sommersol.

Hobbiton 8 februar

7 februar Auckland

Vi gik på museum og spiste ude om aftenen for at fejre fødselsdag

8 februar Lottas fødselsedag

Vi havde lakridser og hyggelig morgen. Kørde tidligt til Hobbiton. Det var meget flot og ikke specielt mange turister. Meget genuint lavet.

Efter kørte vi mod Wellington, og færge i morgen tidligt.

9 februar Sydøn

Vi kom fint afsted fra motellet hvor vi sov i nat.

Der var dog kun 1 seng så drengene sov på liggunderlag.

Turen over sundet var otroligt flot.

Vi kom til Picton ved frokost tid og kørte mod Nelson.

På vejen badet vi i den å hvor dvergene rider tønder i filmen Hobbiten. Skønt i varmen. Kom til Nelson ved nordkusten. Strand paradis. Fik fin plads på camping.

10 februar

Drengene købte hver sin ring fra den samme (danske) guldsmed som lavet orginalen (til filmen). Jens Hansen i Nelson.

Derefter tog vi på levada vandring i jungel. Såg vores første Weka. Den kom til os når vi spiste frokost.

11 februar Abel Tasman

Anden jungel tur længs havet. Igen Weka som kom når vi spiste. Badet i havet. Det var som en tropestrand á la Robinson Crose.

Kørde direkte til St Arnaud en sø i indlandet. Utroligt smukt men mange snadfluer og de bids. Vi såg også ål i søen.

12 februar Tasmanian Sea

Ville gerne have blivet ved søen men det var ikke muligt med sandfluerne. Kørde til Tasmanian Sea og såg Pancake Rocks. Det er et lidt større hav end Øresund eller Vesterhavet.

Jungel

Tasmanian sea var vildt og fantastiskt. Vi fandt jade på stranden. Bode på små campinger.

Så kom vi til Queenstown. Her var det fyldt op med kineser som fejret månens nytår. Dog var de ikke på camping 12-mile delta lige ned til søen. Kold at bade i men himmelskt smukt. Det er rene ringenes herre land.

Vi fik gået nogen turer i jungle og bjerger og set en masse indspeldningssites fra ringenes herre filmerne. Fantastisk landskab.

Double-click here to add your own text.